FAQ

Poznaj najczęściej zadawany pytania wraz z odpowiedziami.

u

Czy nie jestem za stary(a), aby zacząć trenować crossfit?

Absolutnie nie! Wiek w żadnym wypadku nie jest czynnikiem ograniczającym. Najliczniejszą grupą naszego klubu są właśnie osoby w wieku od 30 do 60 lat.
u

Lekarz zabronił mi uprawiania wszelkiej aktywności fizycznej.

Przykłady naszych klientów oraz trenerów, dla których treningi w naszym klubie okazały się lekarstwem na bóle, kolan, pleców i wielu innych, możemy mnożyć w nieskończoność. Większość z nich dostała absolutny zakaz jakiegokolwiek wysiłku fizycznego. Nie zastosowali się to zaleceń i wiesz co? Po kilku treningach w Fire House ich bóle ustąpiły, a oni mogli wreszcie robić to co chcą – trenować, jeździć na nartach, a nawet grać w piłkę. Nie wierzysz? Przyjdź do nas, ocenimy Twój stan i zaplanujemy dla Ciebie zajęcia, które z pewnością poprawią jakość Twojego życia. Bo najgorsze co możesz zrobić to tylko usiąść i przestać działać!
u

Czy ja w ogóle dam radę? Czy crossfit jest dla mnie?

Tym się nie musisz przejmować! Rolą naszych trenerów jest właśnie to, aby każda osoba dała sobie radę z każdym ćwiczeniem czy zadaniem. Podczas zajęć stosujemy tzw. technikę skalowania, dzięki której jesteśmy w stanie dopasować ćwiczenie do indywidualnych umiejętności i możliwości każdego z uczestników treningów crossfit. Wystarczą Twoje dobre chęci i zaangażowanie, a resztą zajmiemy się my.

u

Czy i jak muszę przygotować się do treningu?

Wystarczy, że zabierzesz ze sobą wygodne obuwie oraz komfortową odzież sportową, która nie będzie ograniczała Twoich ruchów. Poza tym potrzebne będzie jedynie Twoje pozytywne nastawienie i odrobina chęci ?.

u

Czy muszę być czynnym sportowcem, aby zacząć przygodę z crossfitem?

Zapewne często słyszysz, że miejsca w których trenuje się crossfit to „mordownie, same kontuzje, cierpienie, ciężkie, zaawansowane ćwiczenia i po prostu istne piekło”. Wiesz co? NIC BARDZIEJ MYLNEGO!

Nie musisz być byłym sportowcem, amatorem siłowni, triathlonistą czy ultra maratończykiem, aby zacząć u nas ćwiczyć i zmienić swoje życie na lepsze. Często zdarza się bowiem, że ludzie pierwszy raz stykają się z treningiem cross, nie mając kompletnie związku z jakimkolwiek sportem i to przez całe swoje dotychczasowe życie.

Mało tego! Ci ludzie często na „starość” osiągają swoją najlepszą życiową formę! Dlatego zapamiętaj – NIGDY NIE JEST ZA PÓŹNO, ABY ZMIENIĆ COŚ W SWOIM ŻYCIU.

u

Jak wygląda taki trening crossfitu?

Wszystkie treningi w naszym klubie są typowymi treningami grupowym. Grupę prowadzi trener i to on dopasowuje ciężar, rodzaj ćwiczeń oraz cały przebieg zajęć do umiejętności i możliwości ćwiczących.

Trening zawsze trwa około 55-60 minut. Zaczyna się standardowo od rozgrzewki, następnie przechodzi do szkolenia techniki, elementów siłowych oraz gimnastycznych (jeśli takowe występują danego dnia). Następnie przychodzi czas na część główną treningu, czyli tzw. WOD (Workout of the Day). Wszystko kończy się natomiast rozciąganiem czy rolowaniem, które mają na celu uspokojenie pobudzonego organizmu i wykonanie pierwszego kroku w kierunku regeneracji po treningowej.

u

Czy trenujące kobiety robią się „duże” i wyglądają jak faceci?

Mitem jest przeświadczenie, że trening crossfitu powoduje u kobiet wielki rozrost mięśni.

Uwarunkowania genetyczne kobiet zakładają, iż mają one stosunkowo więcej tkanki tłuszczowej niż mężczyźni, a zarazem o wiele mniej tkanki mięśniowej. Bez dodatkowej i zazwyczaj nielegalnej suplementacji / dopingu, nie jest możliwe, aby kobieta była zbudowana podobnie do mężczyzny.

No chyba, że zależy Ci na tym i świadomie do tego dążysz. Jedna mimo to wciąż musiałabyś zadbać o takie czynniki, jak: długi staż treningowy (wiele, wiele lat ciężkich ćwiczeń), odpowiednią dietę z dodatnim bilansem kalorycznym, sprzyjające geny, odpowiednią suplementację (ukierunkowaną na rozrost tkanki mięśniowej).

Jeśli trenujesz amatorsko, nawet kilka razy w tygodniu, a dodatkowo starasz się prawidłowo odżywiać – efekty takich treningów będą widoczne, ale w pozytywnym tego słowa znaczeniu, czyli: Twoja sylwetka będzie bardziej ukształtowana, ciało elastyczniejsze i bardziej gibkie, pozbędziesz się niechcianego cellulitu, Twoje obwody zmniejszą się, a samopoczucie poprawi ?.

Pytania i odpowiedzi dotyczące zajęć sportowych i trenowania crossfitu w Fire House

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące treningów i zajęć sportowych w Fire House Bydgoszcz. Sprawdź, o co pytali inni uczestnicy naszych zajęć i przekonaj się, że crossfit jest także dla Ciebie!